3dmax programı ile iç içe geçmiş kutu tasarımının nasıl
yapılacağına adım adım anlatarak bakalım. Programımız ilk açıldığında 4 parçaya
ayrılmış halde çalışma alanı karşımıza geliyor. Bu çalışma alanlarımızda örn
bir yerde obje oluştururken çizimlerle. Diğer alanda o objenin 3d olarak
oluşturulmuş halini görebiliyoruz. Bu tasarım yaparken bize eğlenceli vakit
geçirmemizi ve sıkılmamamızı da sağlamış oluyor.
Programın üst menülerinde bulunan create menüsünden standart primitives altında bulunan box'a bir kere tıkladıktan sonra çalışma alanında ki
sol üst kısımda istediğimiz ölçekte bir kutu yani box çizebiliriz. Faremizin
sol tuşuna basarak kutuyu çiziyoruz ve sol tuşu ilk bıraktığımız anda kutunun
yüksekliğini istediğimiz ölçeğe kadar getiriyoruz. Daha sonra bir kere daha sol
tuşa bastığımızda box yani kutumuzun çizim işi tamamlanmış oluyor.
Kutu çizildikten sonra programımızın sağ alt köşesinde
bulunan “orbit subObject” tuşuna bir kere basarak 3d olarak görüntülenen
kutunun etrafında her yöne 360 derece bakabilme ve objemizi hareket ettirme
fırsatı yakalıyoruz.
Daha sonra ekranın sağ üst tarafında bulunan Modify butonuna bir kere tıklıyoruz.
Daha sonra karşımıza gelen Modify List’e
tıklayarak Edit Poly seçeneğini
seçiyoruz. Böylelikle poligon
düzenleme seçeneklerine erişmiş oluyoruz.
Ardından selection kısmından Polygon’u seçerek üst menüde bulunan select and move’a tıkladıktan sonra işlem yapmak istediğimiz box kenarına bir kere tıklıyoruz.
Kırmızı rengli alana farenin sol tuşu ile basılı tutarak kutunun seçili
kenarını istediğimiz yöne taşıyabiliyoruz. Böylelikle almış olduğumuz select and move yetkinliğini kullanmış
oluyoruz. Yani öğeyi seçip istediğimiz yöne taşıyarak editleme işlemini yapmış
bulunuyoruz.
Kutudan bir kutu daha çıkmak için öncelikle iç içe geçmiş
kutunun boyutunu belirlemek gerekir. Sonuç itibariyla kutular iç içe olduğuna
göre içten çıkacak olan kutunun bir öncekinden daha küçük olması gerekir.
Dolayısıyla bu işlemi yapabilmek içinde Poligon’u seçtiğimiz yerde bulunan Inset seçeneğine bir kere tıklıyoruz ve
istediğimiz gibi boyut belirlemesi yaparak değerleri kaydediyoruz.
İkinci kutunun çıkacağı alan belirlendikten sonra Inset
seçeneğinin bulunduğu yerde Extrude seçeneğine tıklanır. Çıkan ekranda ki
değerler arttırıldıkça daha önce inset ile belirlediğimiz yerlerden ikinci bir
kutu çıkmaya başlayacaktır. Bu işlem devam ederken ekranda gördüğümüz oklarlada
eklediğimiz objenin yönünü değiştirip örneğin dilersek dikey yöndede bir obje
çıkartabiliriz.
Programımızın sağ alt köşesinde ki simgesine tıklayarak
sadece 3d görüntüyüde ekrana getirerek çalışmamıza devam edebiliriz.